بررسی تأثیر ابعاد استراتژی گرایی بازاریابی کارافرینانه بر عملکرد نوآوری کسب و کارهای کوچک و متوسط SMES
|
مهدی محمودزاده* |
|
|
چکیده: (762 مشاهده) |
بازاریابی کارآفرینانه ترکیبی از دو رشته متمایز، برای توصیف فرآیندهای بازاریابی شرکتهای که به دنبال فرصت در شرایط بازار نامشخص و اغلب تحت شرایط منابع محدود هستند، میباشد. هدف از این مطالعه شناسایی تاثیر بازاریابی کارفرینانه بر عملکرد نوآورآنه شرکت های کوچک و متوسط استان خراسان میباشد. روابط فرض شده بین ابعاد بازاریابی کارافرینانه و عملکرد نوآورآنه شرکت های کوچک و متوسط، با داده های که از طریق پرسشنامه ساختاریافته به صورت حضوری از 360 مدیر و مالک بنگاه کوچک و متوسط تولیدی استان خراسان به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شده اند، جمع آوری و آزمون شده است. روش تحقیق در این پژوهش از بعد ماهیتی، کاربردی و از جهت روش، توصیفی - همبستگی است. برای روایی پرسشنامه از روایی محتوای و برای پایابی از آلفای کرونباخ، که نتایج آن برای پرسشنامه 25/97 درصد محاسبه گردید و برای تحلیل داده از روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی از نرم افزار Smart PLS استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که بین ابعاد بازاریابی کارآفرینانه؛ اقدامات پیش نگر، فرصتگرایی، ریسکپذیری و اهرم منابع با عملکرد نوآورانه رابطه مثبت وجود دارد. |
|
واژههای کلیدی: بازاریابی کارفرینانه، عملکرد نوآورانه، بنگاه های کوچک و متوسط. |
|
متن کامل [PDF 514 kb]
(619 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي پذیرش: 1394/12/22 | انتشار: 1394/12/22
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|