تحلیل فرآیند آموزش خلّاقیّت با الگوبرداری از طبیعت در معماری و شهرسازی
|
علی بهناموالا، ایرج اعتصام*، سعید کاردار |
|
|
چکیده: (503 مشاهده) |
در رابطه با چرایی نبودِ سیستم آموزشی کارآمد در آموزش آفرینشگَری و خلّاقیت بالاخص در معماری با الگوبرداری از طبیعت، اولین گام پیش از اقدام عملی برای آموزش، تعیین اهداف آن و تطبیق سازگاری محتوای برنامههای عملی کلاسی و فرایند آموزش در دروس و بالاخص دروس طراحی است. برای سنجش کارآیی هر محتوای آموزشی، ارائه نتایج تجربه آموزش این دروس میتواند امری راهگشار در خلال تجربههای آموزش خلّاق معماری بشمار رود. روش تحقیق پژوهش حاضر ترکیبی از روش «توصیفی- تحلیلی» و «روش عملی- پراگماتیسمی» بر اساس روشهای آموزش خلاق در جهان در یک جامعه آماری از دانشجویان معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند است. لذا در این مقاله ضمن اشاره به مفهوم آموزش بطور عام، به آموزش معماری بطور اخص پرداختهشده و سپس در رویکردی تحلیلی، به مقوله روشها و مدلهای آموزش در معماری پرداخته می شود. در پایان نیز به ارائه برخی مدلها و الگوهای آموزشی در این زمینه اقدام میشود. |
|
واژههای کلیدی: الگوهای اموزش معماری، روشهای طراحی خلاقیت، دروس طراحی. |
|
متن کامل [PDF 1541 kb]
(841 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي پذیرش: 1397/11/15 | انتشار: 1397/11/15
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|