ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی – اقتصادی
|
رضا ابراهیمزاده*، شراره حقیقت، علی همتی |
|
|
چکیده: (534 مشاهده) |
هدف این تحقیق ارائه مدلی به منظور ارزیابی اثربخشی تبلیغات شهری با رویکرد مالی - اقتصادی و شناسایی ابعاد و روابط بین آنها بود. روش تحقیق بر مبنای روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه شهروندان شهر اصفهان به تعداد2017780 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 393 نفر حجم نمونه محاسبه و از طریق روش نمونهگیری طبقهای انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پنج پرسشنامه بود که روایی آن به صورت محتوایی، صوری و عاملی مورد تائید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی (میانگین، جداول فراوانی و نمودارها) و استنباطی (مدل معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزار آماری اس. پی. اس. اس و لیزرل صورت گرفت. نتایج تحقیق با استفاده از مدل معادلات ساختاری نشان داد که ابعاد اثربخشی تبلیغات مشتمل بر جاذبههای بصری، باورپذیری، مربوط بودن، قابلیت اقناع، بعد محتوایی و اطلاعاتی تبلیغ و قابلیت یاداوری تبلیغات با ضرایب تاثیر 39/0، 43/0، 36/0، 25/0، 33/0 و 31/0 بر گرایش و علاقه به تبلیغ تاثیر داشته و از این طریق آگاهی از تبلیغ، تصور از تبلیغ در ذهن مخاطب و تمایل به استفاده از پیامهای تبلیغ را تحت تاثیر قرار می دهد. |
|
واژههای کلیدی: تبلیغات، اثربخشی تبلیغات شهری، گرایش به تبلیغ، تصور از تبلیغ، آگاهی از تبلیغ، موسسات تبلیغات شهری وابسته به شهرداری. |
|
متن کامل [PDF 428 kb]
(593 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي پذیرش: 1397/7/6 | انتشار: 1397/7/6
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|